השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תקציר – מי אתה המעפיל הצפון אפריקאי?

    האתר יציג את סיפורם של מעפילי יהודי צפון אפריקה ולוב – המוגרבים.

    בשנה וחצי, 5/1948-1/1947, העפילו מחוף אלג'יר ומנמלי אירופה כ-2,525 מוגרבים, מתוכם 934 מעפילים ב-3 ספינות שהעפילו ישירות מחופי אלג'יר וכ- 1,600 מעפילים שהעפילו ב-27 ספינות מנמלי אירופה לעומת הנתון הרשמי (1,200). נתון זה התעלם מ-1,300 מעפילים שבמאגר השמות של המעפילים צפון אפריקאים.

    מאגר שמות המעפילים שנבנה התבסס על רשימות של מעפילים מחופי אלג'יר ומנמלי אירופה שנמצאו בארכיונים בארץ. המאגר אפשר לשרטט את דיוקנם של המעפילים המוגרבים.

    בקרב המעפילים הצפון אפריקאים היו גם פליטים יהודים אירופאים שברחו במהלך מלחמת העולם השנייה לצפון אפריקה וכן קבוצה של יהודים אירופאים שהגדירו את מוצאם מצפון אפריקה.

    עם הפסקת ההעפלה הישירה והממוסדת מחוף אלג'יר החלה 'הבריחה' של יהודים מצפון אפריקה באמצעות דרכונים מזויפים לאירופה בעיקר של מעפילים שלא הצליחו לעלות על שלש הספינות הראשונות.

    האתר יציג את סיפור 'הבריחה' של יהודי צפון אפריקה שהופעלה באופן לא רשמי בידי פעילים מקומיים ושליחי המוסד לעלייה ב'. המעפילים, למעט קומץ-44 צעירים שהעפילו ב'הפורצים', גורשו לקפריסין. כ-10,000 מעפילים צפון אפריקאים ושארית הפליטה שוחררו יחדיו ממחנות הגירוש בקפריסין רק כעשרה חודשים לאחר קום המדינה.

    מאמרים נוספים

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר






      חברה לשיווק באינטרנט